Een conversiepagina gaat over één ding, één probleem, één vraagstuk en één oplossing (en dat ben jij).
Vertel niet te veel, wijd niet uit en houd focus. Een conversie pagina is eigenlijk een simpele informatieve pagina, overzichtelijk en logisch opgebouwd, met een hele krachtige, kernachtige inhoud.
Hoe ontwikkel je een overzichtelijke en logisch opgebouwde pagina? Nou wij weten wel hoe. Pas het TIPS principe toe:
- Tempt
- Influence
- Persuade
- Sell
We leggen het nog even verder uit.
Tempt
Verleid de bezoeker om verder te lezen. Door in te spelen op het vraagstuk. Bedenk de meest pakkende headline en combineer die met een aansprekende achtergrond. En kies dan geen stockfoto, maar echt eigen beeldmateriaal. Laat alles op elkaar aansluiten.
Je doel is hier om te verleiden en de nieuwsgierigheid te prikkelen. Trigger en verleid je websitebezoeker, zodat hij verder gaat lezen. Want jij hebt de expertise in huis om te helpen.
Een voorbeeld:
‘Heb je een goede website, maar levert je website niets op?
Team F&J helpt je bij jouw online succes!’
Influence
Beschrijf waarom jullie de ervaringsdeskundige zijn als het gaat om dit onderwerp. Waarom zijn jullie dé expert? Waar blijkt dat uit? Noem een aantal punten op. Het gaat hier om vertrouwen opbouwen.
Laat je bezoeker voelen dat jullie precies snappen waar hij of zij mee zit. Dat je weet waar ze tegenaan lopen of behoefte aan hebben. Jij kent de vragen die spelen bij jouw klant, gebruik die als basis. Dat is tenslotte de kern, dat is waar het om gaat. Blijf wel focussen op één belofte. Zorg dat je niet alles tegelijk wilt oplossen. Iedere pagina, ieder probleem, één doel, één oplossing.
Wat heb jij te bieden, waar jouw bezoeker ook echt belang bij heeft?!
Persuade
Benoem de voordelen voor de klant. En denk vanuit de klant. Wat levert het je op? Waarom zou je dat willen? En waarom moet je bij ons zijn?
Als je dat heel scherp weet te verwoorden, dan neem je twijfel van je potentiële klant weg.
En laat daarnaast zien wat de ervaringen zijn van andere klanten. Die social proof werkt duizend keer beter dan zelf roepen hoe goed jullie zijn.
Laat zien dat jouw product of dienst de gemaakte belofte inlost. Bijvoorbeeld met pakkende bulletpoints. Benoem de voordelen voor de klant! Wat gaat een klant krijgen als ze bij jouw een product aanschaffen? En vooral: wat loopt hij/zij mis als hij dit niet doet.
Het doel is jouw bezoeker aanzetten tot ACTIE!
‘’Houd de pagina simpel. Zorg voor zo min mogelijk afleiding’’
Sell
De ‘sell’ is het moment waarop je bezoeker overgaat tot actie. Een pakkende call to action die past bij wat je de klant biedt.
Het doel? De klant contact met je laten opnemen, je product of dienst verkopen of de klant een formulier laten downloaden of een offerteaanvraag laten doen.
Goed om te weten: gebruik altijd maar 1 call to action.
Onthoud, één pagina, één doel, één call to action.
Als voorbeeld:
‘Wil jij ook online scoren met sterke conversie pagina’s?’ Dan plaatsen we daar een grote, opvallende button bij “JA, DAT WIL IK!”