Het belang van content marketing

De Online zoektocht naar jullie potentiële klant

Content marketing
Tekst is zeg maar helemaal ons ding!

Content marketing en content, content, content.

Als je je ook maar een klein beetje verdiept in een succesvolle website of webshop, dan loop je al snel tegen thema’s aan als:
vindbaar worden in Google, online adverteren, e-mailmarketing, je doelgroep bereiken, de echte connectie maken, noem maar op.

En dan gaat het bijna altijd ook over content marketing en goede content, tekst dus. En geloof ons.
Tekst. Content marketing en content schrijven? Het. is. een. vak!

Dus, gaan jullie ook voor online succes? Neem een content marketeer
(of het leukste online marketing bureau van Zwolle) in de arm.

Een goed verhaal?

Content marketing en het kopen van een Airco?

Het is al 6 maanden op rij zonnig, dat schrijft het KNMI op hun site op 01 augustus 2022. 

Het was in maart dus al lekker zonnig, maar juli en augustus zijn ook echt HEERLIJK! Zonnig en flink warm. We zijn al heel wat dagen boven de 30 graden uitgekomen in ons ‘koude kikkerlandje’.

Op kantoor hebben we het natuurlijk heerlijk met de airco. Maar op de thuiswerkdagen loopt de temperatuur flink op thuis, ik heb al 28,5 graden bereikt. Dus, tijd voor een airco.

Ik hoorde van een collega dat ze heel tevreden waren over hun pas gekochte Rowenta. En de buurman sleepte gisteren één of ander fancy exemplaar naar binnen, die ze zelfs met hun telefoon op afstand kunnen bedienen. 

Ja prima en vast prettig dat je je huis alvast een beetje kunt koelen, maar ik ga dus echt geen 600 euro uitgeven aan een mobiele airco. Ik wil ook nog gezellig het terras op deze zomer.

Maar tik maar eens ‘airco’ in in Google, ik kreeg 27.500.000 resultaten. Jij? Wat voor airco koop je dan?

Maar eens even flink op onderzoek uit dus. Vergelijken en reviews lezen, want ik vind het dus wel prettig als ik zeker weet dat hij het goed doet. Iets met ‘waar voor mijn geld’ ofzo. Ik hecht dus wel waarde aan goede ervaringen.

Uiteindelijk viel mijn oog op een Fuave airco. Een mooie best compacte, niet te veel herrie aan de kont in de mooie glanzende kleur zwart. Én. Binnen mijn budget. Ik koop hem bij Coolblue, koud kunstje. Koud’r van. Haha. 

Maar goed vandaag gekocht, morgen in huis! Top! Ben superblij met onze Fuave beauty!

Maar toen bedacht ik me als ik al zo druk ben voor een airco van nog geen driehonderd euro?

Hoe zit dat dan voor mijn klanten? Voor jullie dus? Hoe lang en diep denken jullie klanten na? Hoe veel research doen zij? Wat zijn al jullie (potentiële) klant contactpunten online? Voordat ze besluiten dat ze met jullie zaken gaan doen. Of bij jullie gaan kopen? Welke beslissingen maken jouw klanten in hun proces? Zoeken ze video’s of blogs of referenties? Of…? En welke vragen of problemen hebben ze eigenlijk? Geef jij (de juiste) antwoorden op die vragen?

Terug naar de content marketing, de juiste content, content die aansluit, past, teksten die raken.
Hoe speel je goed in op de klantreis van jouw klant?

Zie? Content! Content marketing, content, goede tekst… Het. is. een. vak! Eens?

Hoe kunnen we jullie helpen?

WELKE diensten VAN content MARKETING BIEDEN WIJ AAN

Ons content marketing aanbod

Content marketing strategie

Wat is het eigenlijk? Een content strategie? In de content strategie leggen we vast wat het doel is van de content die we schrijven. Welk type content schrijven we voor wie en op welk kanaal willen we dat publiceren, met welk doel

Een goede content strategie geeft richting en focus. Een content strategie werk je niet even uit in een achternamiddag, maar levert je uiteindelijk veel plezier op.

Is schrijven niet helemaal jullie ding? Of is er sprake van tijdgebrek? Laat ons jullie content schrijven, voor de website, e-mailingen of bijvoorbeeld social media.

Wij zijn gaan altijd op zoek naar de echte connectie. En zoeken de perfecte balans tussen aansprekende teksten, die bijdragen aan een hogere conversie en tegelijk ook meteen helemaal SEO proof zijn.

Bloggen

Waarom bloggen? Nou, een greep uit onze ‘redenen’. Bijvoorbeeld om zichtbaar te worden bij je doelgroep. Om daarnaast jouw visie (en expertise) op je vak te laten zien. Om je naamsbekendheid te vergroten. Je producten of diensten onder de aandacht te brengen of voor meer contact met je doelgroep.

Hoe dan ook, bloggen zorgt voor meer website bezoekers en interactie met potentiële klanten. Daarom schrijven wij voor onze klanten blogs.