Kim Daanen

Support / Marketing / SEO

Bezorgen van pakketten

pakket1Lees ook de 2017 versie van dit blogitem! Wat is er veranderd? Vliegen die drones al in de lucht met de pakketten?

Je hebt nieuwe kleding nodig. Buiten regent en waait het erg hard, maar het is wel koopavond. Maarja, je moet eigenlijk ook hoognodig andere dingen doen.
Waar we eerder in weer en wind de stad in gingen opzoek naar die ene outift, klappen we nu de laptop open of pakken we de tablet. Op een van de vele webshops bekijk je snel de kleding. Staat er niet tussen wat je wilt of is je maat er niet? Dan klik je toch naar een andere webwinkel toe! Wanneer je die ene outfit hebt gevonden, plaats je die in je virtuele winkelwagen of winkelmandje en reken je af. En dat terwijl je lekker met een kopje koffie op de bank zit en niet door weer en wind hoeft te lopen. Sterker nog, zie je dat ene leuke item in Amerika of een andere buitenlandse webshop? Geen probleem, met een paar klikken heb jij het besteld en heb je het super snel thuis! Handig, die bezorging aan huis!

Verwend of niet?

Nou zijn die webshops ontzettend handig. Maar raken we ook niet een beetje verwend? Stellen we eigenlijk niet steeds hogere eisen aan de webshops en hun bezorgopties? Als jij ziet staan dat er 4 dagen bezorgtijd aangegeven wordt voor het product wat jij graag wilt hebben, haak je dan af of ga je door? En wat als de bezorgkosten meer dan € 5,- bedragen?

Als consument worden we steeds veeleisender. Als we iets bestellen via internet willen we dhlpostnl1het vaak ook binnen 24 uur hebben en betalen we liever geen verzendkosten. De grote spelers op de markt in Nederland, zoals CoolBlue, Bol.com en Wehkamp springen hier dan ook graag op in.
In samenwerking met de verzenders als PostNL en DHL worden er steeds meer mogelijkheden
gecreëerd. Waar het ooit begon met een breed tijdsvak van de levering en alleen de mogelijkheid om het thuis af te laten leveren, zijn we in 2014 in een heel andere tijd beland. Retailers die hier niet tijdig op inspelen, verliezen het van hun concurrenten.

2014

Paketten-automaat-123598-54Waar wil je het bezorgd hebben? Kies maar! Op je werk? Thuis? In een pakketautomaat? Of haal je het toch liever ergens op, als je toch nog even naar de supermarkt moet.
Ook is het steeds vaker mogelijk om te kiezen wanneer je wilt dat het wordt aangeboden. In de avond? Overdag? Op zondag?Of liever dezelfde dag nog! De mogelijkheden worden steeds meer uitgebreid.

 

CoolBlue is een mooi voorbeeld van een speler die hier mee experimenteert. Zij bieden de klant vele mogelijkheden als het gaat om bezorging. Bestel je iets bij CoolBlue? Dan kun je kiezen voor de ‘ standaard’ bezorging (24 uur later op de mat), op afspraak (de volgende cb_postnldag binnen een gewenst tijdsvak), same day delivery (dezelfde dag nog) of ophalen bij een PostNL punt of een CoolBlue winkel. Bestel je op zaterdag? Dan wordt je pakketje gewoon op zondag bezorgd. CoolBlue is deze zomer begonnen met het experimenten met zondagbezorging.

 

bol1Vanaf eind oktober biedt Bol.com ook de mogelijkheid om jouw bestelling op dinsdag- of donderdagavond af te laten leveren. De bestelling wordt dan tussen 18:00 uur en 21:30 uur afgeleverd. Waar er geen verzendkosten betaald hoeven te worden bij de standaardbezorging, gaan alle opties anders dan de ‘standaard’ bezorging gaan wel gepaard met extra kosten. Uit een recent onderzoek is gebleken dat de consument van nu geen verzendkosten belangrijker vindt dan de snelheid waarmee het bezorgd wordt.

Internationaal

In het buitenland zijn de grote spelers hier al iets verder mee. Zo wordt er internationaal al even gebruik gemaakt van pakketautomaten. Ook wordt er veel en nauw samengewerkt met fysieke winkels. Een mooi voorbeeld is de keten Tesco, in Engeland. Zij bieden de optie om jouw bestelling af te halen bij scholen, bibliotheken en sportcentra. Zo speelt Tesco mooi in op de mobiliteit van de consument en plekken waar men zich bevindt.

What’s next?

Er zijn al een aantal organisaties, zoals UPS en DHL die experimenteren met drones voor de bezorging. Een onbemand vliegend object wat jouw bestelling binnen korte tijd op de gewenste plek aflevert. Is dit realistisch? Qua techniek is het zeker realistisch. Maar gezienDHL dronede huidige discussies over drones, is het de vraag of dit ooit werkelijkheid zal worden.
Het bezorgen op zondag wordt nu door een aantal webshops aangeboden, maar verwacht wordt dat dit op korte termijn zal toenemen. Steeds meer webshops zullen deze optie gaan aanbieden. Ook de same day delivery optie zal in de toekomst populairder worden. Over een tijdje vinden we het niet meer dan normaal dat ons pakketje dezelfde dag nog bezorgd wordt.

Kortom; we zijn er nog lang niet, we’re just getting started!

Delivery

Google Gsuite reseller
Na een prettige samenwerking is de website voor onze Fysiotherapie praktijk opgeleverd en we zijn er meer dan tevreden mee. De creativiteit, vriendelijkheid, de altijd snelle respons en de duidelijkheid kenmerken F&J voor mij. Een beter resultaat kon ik niet verwachten!Lees meer
Ronald Mekking
Goede functionele website gebouwd! Denken met je mee, ook voor verbetering van de vindbaarheid van de website en verdere marketing.
Arnoud van Guilik
Wij zijn al jaren klant bij F&J naar volle tevredenheid!
Rikels Slaapexperts
Ria Suos
Als groeiend glasbedrijf in de particuliere sector bied FenJ een perfect partnerschap voor onze online marketing! Goed meedenken, ideeën, creativiteit en een luisterend oor werpt zijn vruchten af in onze commercie. Beter vindbaar op het world wide web zorgt voor meer opdrachten. Kort geleden met Joyce Rademaker een strategie sessie gehad (aanrader voor elke ondernemer). Hieruit blijkt dat wij nog meer uit online marketing kunnen halen en zal FenJ hierbij weer een grote rol spelen voor de juiste content en know-how!Met vriendelijke groeten, Tino KwakkelKwakkelglas Glaszetbedrijf.Lees meer
Tino Kwakkel
F&J webcreation is sinds enkele jaren de vaste online 'leverancier' voor Space Winner. In deze periode hebben zij laten zien een goed, betrouwbaar, flexibel en betaalbaar product te kunnen leveren door middel van hun eigen CMS. Hoewel er tegenwoordig tal van open source alternatieven zijn, is dat voor ons geen reden geweest over te stappen. Tot op heden kent het CMS voor ons geen of nauwelijks beperkingen. Mark, Kim Fred en Joyce denken met je mee, zitten niet op de klok en zijn bovendien makkelijk in de omgang. De programmeurs (die ik niet ken) weten de werkzaamheden snel en goed uit te voeren. Voor F&J zou ik een vaste samenwerking met een hele goede online marketeer een aanwinst en voor de toekomst eigenlijk ook een must vinden. Ik kan dit bedrijf bij iedereen warm aanbevelen! (Space Winner Self Storage)Lees meer
Joost Kleine Snuverink
Al een paar jaar werken we naar volle tevredenheid samen met F&J Webcreation. De technische realisatie van onze website en sinds kort ook onze mobiele website met CMS is door F&J uitgevoerd en alles functioneert prima naar wens.Lijnen zijn kort, snel schakelen, meedenken; top! Lees meer
Albertine Jongsma
Een geweldig team. Gedreven, professioneel , afspraak is afspraak, stipt, communicatief - ze gaan voor de klant en het eindresultaat. Langdurig zeer prettig samengewerkt met de realisatie van mijn nieuwe website voor PC, tablet en mobiel. F&J Webcreation krijgt 5 sterren van mij; dubbel en dwars verdiend!Lees meer
Marc Vorgers
In een project voor een gemeenschappelijke opdrachtgever heb ik voor het eerst mogen samenwerken met F&J Webcreation en ik kan wel stellen dat die samenwerking uitermate prettig tot stand kwam en al die tijd alleen nog maar beter werd.Het team staat open voor suggesties, afspraken worden nagekomen, planningen gehaald conform aanbieding en er komen nooit spreekwoordelijke konijntjes uit de hoed.Als je op zoek bent naar een webdesign club, dan is F&J een echte aanrader!Lees meer
Eduard de Boer