Wat zijn Google Posts?

7 juni 2018
Door Team F&J
Team F&J
Support / Marketing / SEO

Wat zijn Google Posts?

Een Google Post is een kort, nieuwswaardig bericht dat verschijnt onder je bedrijfsgegevens via Google Mijn Bedrijf (GMB). De berichtruimte die je hiervoor krijgt is 100 tot 300 woorden. Daarnaast heb je de mogelijkheid om een afbeelding en call to action knop toe te voegen. De content die je plaatst, wordt direct in de zoekresultaten van Google getoond.

Zijn Google posts interessant?

Jazeker. Maar niet per definitie voor iedereen. De doelstelling van Google Posts is om jouw bedrijf te voorzien van een tool die belangrijke updates direct onder de aandacht brengt.
Voor bedrijven die vooral lokaal actief zijn, zoals restaurants, hotels of kleinere bedrijven, is Google Posts interessant. Gezien de relatief korte tijd dat een Google Post online staat, is dit bijvoorbeeld ideaal voor het kenbaar maken van het weekmenu.
Heb jij een evenement? Dan is Google Posts ook een mooie uitkomst. Het evenement wordt dan ook getoond in de zoekresultaten. Maar ook voor het uitlichten van bepaalde producten of het aanbieden van een kortingscode. Je kunt kiezen voor diverse call to action buttons zoals reserveren, meer informatie of bestellen.

Kan iedereen aan de slag met Google Posts ?

Ja, wanneer jij jouw bedrijf hebt geclaimd en dus een GMB pagina hebt, kun je gebruik maken van deze functie. De posts worden alleen getoond wanneer iemand zoekt op jouw bedrijf, dit was ook al zo met GMB. Je kunt nu evenementen, blogs of jouw product tonen bij jouw bedrijf.

Waarom biedt Google deze unieke tool?

Google wil graag de zoeker direct kunnen voorzien van een passend antwoord. Dit is een stap om hier nog dichterbij te komen. Je kunt jouw (potentiële) klanten op deze manier nog sneller de informatie bieden waarnaar zij wellicht op zoek zijn.

Arbeidsintensief

Als je de Google Posts bij wilt houden, zul je iedere week nieuwe posts moeten maken. De posts zelf zijn maar 7 dagen zichtbaar. Evenementen worden getoond tot de datum van het evenement verstreken is.

De proef op de som! Een Google post maken:

  1. Log in bij Google Mijn Bedrijf
  2. Aan de linkerkant zie je Posts staan, klik hierop.
  3. Je krijgt direct de mogelijkheid om een post te maken, aan de slag dus!
  4. Heb je inspiratie nodig? Je kunt ook voorbeeld posts bekijken. Wie weet triggert je dat nog!
  5. De afbeelding, tekst en knop toegevoegd? Je kunt dan een voorbeeld bekijken van jouw bericht.
  6. Tevreden? Let’s go, publiceren die handel!
  7. Gepubliceerd? Google dan maar eens op je bedrijfsnaam. Tadaaa! Jouw Google Post!

Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Oh, en wat je zeker niet mag missen?
Deze relevante blogs
Conversie optimalisatie
Wat is een landingspagina?

Simpel gezegd: Een pagina waar een bezoeker op landt! Daar heb je de verklaring voor de naam landingspagina.