Verlaten winkelwagens

28 september 2016
Door Team F&J
TeamFenj logo
Team F&J
Support / Marketing / SEO

Verlaten winkelwagens

Stel je voor: je hebt opeens een ontzettende drang om te snaaien. Dat kennen we allemaal, toch?

Vastberaden ga je de supermarkt in, gooit de kar vol met chips, chocolade, koekjes en andere snaaispullen.

Terwijl je richting de kassa loopt, begin je te twijfelen. Moet je dit wel doen? Zou de andere supermarkt niet goedkoper zijn? Hmm. En nu? Parkeer jij de winkelwagen dan in de hoek van de supermarkt?

In de online winkels gebeurt dat wel! En ik durf te wedden dat ook jij je daar wel eens schuldig aan maakt.

Veel mensen gebruiken het winkelwagentje in een webshop als een wensenlijst of bedenken zich en verlaten het proces zonder af te rekenen. Vaak ontstaan er vragen wanneer de bezoeker het winkelwagentje nogmaals bekijkt: Heb ik dit ECHT nodig? Zal ik nog even wachten tot mijn salaris is bijgeschreven?

Kort samengevat: twijfel!

De bezoekers zitten nog in de oriëntatiefase en willen nog even nadenken. Met een beetje service kun je er voor zorgen dat een groot deel van deze mensen toch klant worden! En zorg je dus voor een hogere conversie!

Hoe dan? Eigenlijk vrij simpel. Door de bezoeker te attenderen op hun winkelwagentje die nog in een hoekje staat.

En dat doe je via een e-mail.

Maar, dan heb je natuurlijk wel een e-mailadres van die potentiële klant nodig! Zorg er dus wel voor dat de potentiële klant deze achterlaat. Hoe eerder, hoe beter!

Alleen met het e-mailadres alleen ben je er nog niet. Wat je ook nodig hebt is een tool die het e-mailadres opvangt en voor jou het werk doet. Wanneer de winkelwagen in de hoek wordt geparkeerd, moet de tool zijn werk gaan doen en de e-mail gaan versturen.

Maar wat moet er dan in die e-mail staan?

Kortom, eenzame winkelwagens zijn een verkoopkans! Met de juiste aandacht en insteek kun je eenvoudig je omzet verhogen.

Dus waar wacht je nog op?! Zorg er voor dat die geparkeerde winkelwagen niet blijft staan, maar gewoon de winkel verlaat!

Heb je ons advies nodig? Of wil je eens met ons kijken naar de mogelijkheden?
Neem dan gerust contact met ons op!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Oh, en wat je zeker niet mag missen?
Deze relevante blogs
116 web analysis 1
Conversie optimalisatie
Hoe verhoog je in 2025 de conversie van je WooCommerce-webshop?

Bezoekers aantrekken is één ding, ze omzetten in klanten is iets anders. In een snel veranderende e-commercewereld maak je met slimme tools, AI en strategische optimalisaties het verschil. In deze blog ontdek je 10 praktische tips om de conversie van jouw WooCommerce-webshop stap voor stap te verbeteren. Meer resultaat uit je webshop? Begin hier.

conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie
Eenvoudige conversie-optimalisatie tips website of webshop

Conversie-optimalisatie tips om meer conversie te maken met onze website of webshop? Veel ondernemers vragen zich dagelijks af hoe zij hun website kunnen optimaliseren voor conversie. Wij helpen je alvast op weg!