Verlaten winkelwagens

28 september 2016
Door F&J webcreation
F&J webcreation
Support / Marketing / SEO

Verlaten winkelwagens

Stel je voor: je hebt opeens een ontzettende drang om te snaaien. Dat kennen we allemaal, toch?

Vastberaden ga je de supermarkt in, gooit de kar vol met chips, chocolade, koekjes en andere snaaispullen.

Terwijl je richting de kassa loopt, begin je te twijfelen. Moet je dit wel doen? Zou de andere supermarkt niet goedkoper zijn? Hmm. En nu? Parkeer jij de winkelwagen dan in de hoek van de supermarkt?

In de online winkels gebeurt dat wel! En ik durf te wedden dat ook jij je daar wel eens schuldig aan maakt.

Veel mensen gebruiken het winkelwagentje in een webshop als een wensenlijst of bedenken zich en verlaten het proces zonder af te rekenen. Vaak ontstaan er vragen wanneer de bezoeker het winkelwagentje nogmaals bekijkt: Heb ik dit ECHT nodig? Zal ik nog even wachten tot mijn salaris is bijgeschreven?

Kort samengevat: twijfel!

De bezoekers zitten nog in de oriëntatiefase en willen nog even nadenken. Met een beetje service kun je er voor zorgen dat een groot deel van deze mensen toch klant worden! En zorg je dus voor een hogere conversie!

Hoe dan? Eigenlijk vrij simpel. Door de bezoeker te attenderen op hun winkelwagentje die nog in een hoekje staat.

En dat doe je via een e-mail.

Maar, dan heb je natuurlijk wel een e-mailadres van die potentiële klant nodig! Zorg er dus wel voor dat de potentiële klant deze achterlaat. Hoe eerder, hoe beter!

Alleen met het e-mailadres alleen ben je er nog niet. Wat je ook nodig hebt is een tool die het e-mailadres opvangt en voor jou het werk doet. Wanneer de winkelwagen in de hoek wordt geparkeerd, moet de tool zijn werk gaan doen en de e-mail gaan versturen.

Maar wat moet er dan in die e-mail staan?

Kortom, eenzame winkelwagens zijn een verkoopkans! Met de juiste aandacht en insteek kun je eenvoudig je omzet verhogen.

Dus waar wacht je nog op?! Zorg er voor dat die geparkeerde winkelwagen niet blijft staan, maar gewoon de winkel verlaat!

Heb je ons advies nodig? Of wil je eens met ons kijken naar de mogelijkheden?
Neem dan gerust contact met ons op!

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Relevante berichten
Google posts
Wat zijn Google Posts?

Een Google Post is een kort, nieuwswaardig bericht dat verschijnt onder je bedrijfsgegevens via Google Mijn Bedrijf (GMB). De berichtruimte die je hiervoor krijgt is 100 tot 300 woorden. Daarnaast heb je de mogelijkheid om een afbeelding en call to action knop toe te voegen. De content die je plaatst, wordt direct in de zoekresultaten van Google getoond.

Wat is een landingspagina?

Simpel gezegd: Een pagina waar een bezoeker op landt! Daar heb je de verklaring voor de naam landingspagina.