Kim Daanen

Support / Marketing / SEO

Verlaten winkelwagens

Stel je voor: je hebt opeens een ontzettende drang om te snaaien. Dat kennen we allemaal, toch?

Vastberaden ga je de supermarkt in, gooit de kar vol met chips, chocolade, koekjes en andere snaaispullen.

Terwijl je richting de kassa loopt, begin je te twijfelen. Moet je dit wel doen? Zou de andere supermarkt niet goedkoper zijn? Hmm. En nu? Parkeer jij de winkelwagen dan in de hoek van de supermarkt?

In de online winkels gebeurt dat wel! En ik durf te wedden dat ook jij je daar wel eens schuldig aan maakt.

Veel mensen gebruiken het winkelwagentje in een webshop als een wensenlijst of bedenken zich en verlaten het proces zonder af te rekenen. Vaak ontstaan er vragen wanneer de bezoeker het winkelwagentje nogmaals bekijkt: Heb ik dit ECHT nodig? Zal ik nog even wachten tot mijn salaris is bijgeschreven?

Kort samengevat: twijfel!

De bezoekers zitten nog in de oriëntatiefase en willen nog even nadenken. Met een beetje service kun je er voor zorgen dat een groot deel van deze mensen toch klant worden! En zorg je dus voor een hogere conversie!

Hoe dan? Eigenlijk vrij simpel. Door de bezoeker te attenderen op hun winkelwagentje die nog in een hoekje staat.

En dat doe je via een e-mail.

Maar, dan heb je natuurlijk wel een e-mailadres van die potentiële klant nodig! Zorg er dus wel voor dat de potentiële klant deze achterlaat. Hoe eerder, hoe beter!

Alleen met het e-mailadres alleen ben je er nog niet. Wat je ook nodig hebt is een tool die het e-mailadres opvangt en voor jou het werk doet. Wanneer de winkelwagen in de hoek wordt geparkeerd, moet de tool zijn werk gaan doen en de e-mail gaan versturen.

Maar wat moet er dan in die e-mail staan?

  • Zorg er voor dat de potentiële klant zich begrepen voelt. Begin daar mee in de e-mail. Door bijvoorbeeld te beginnen met de zin: Wij snappen dat je er nog even over na wilt denken.
  • Zorg dat je de twijfel wegneemt. Hoe? Beantwoord de veelvoorkomende vragen over bijvoorbeeld bezorging of het retourproces.
    Heb je ook fysieke winkels? Vermeld dan de dichtstbijzijnde winkel in de mail. Geef ook aan dat hier alle producten beschikbaar zijn.
  • Een TE commerciële e-mail gaat niet werken. Zet er dus niet letterlijk in: U heeft nog wat in uw winkelwagen zitten, klik hier om direct te bestellen.
  • Ga niet direct smijten met kortingen.De prijs hoeft niet per se de reden te zijn dat de winkelwagen is geparkeerd.
  • Laat zien wat er nog in het winkelwagentje zit en plaats een call-to-action. Zorg er wel voor dat de winkelwagen nog steeds gevuld is wanneer men op de link in de mail klikt.
  • Verstuur de e-mail binnen twee uur na het verlaten van de winkelwagen. Onderzoek heeft aangetoond dat dit het beste werkt.

Kortom, eenzame winkelwagens zijn een verkoopkans! Met de juiste aandacht en insteek kun je eenvoudig je omzet verhogen.

Dus waar wacht je nog op?! Zorg er voor dat die geparkeerde winkelwagen niet blijft staan, maar gewoon de winkel verlaat!

Heb je ons advies nodig? Of wil je eens met ons kijken naar de mogelijkheden?
Neem dan gerust contact met ons op!

Google Gsuite reseller
Goede functionele website gebouwd! Denken met je mee, ook voor verbetering van de vindbaarheid van de website en verdere marketing.(Translated by Google)Good functional website built! Think along with you, also for improving the findability of the website and further marketing.Lees meer
Arnoud van Guilik
Wij zijn al jaren klant bij F&J naar volle tevredenheid!
Rikels Slaapexperts
Ria Suos
Als groeiend glasbedrijf in de particuliere sector bied FenJ een perfect partnerschap voor onze online marketing! Goed meedenken, ideeën, creativiteit en een luisterend oor werpt zijn vruchten af in onze commercie. Beter vindbaar op het world wide web zorgt voor meer opdrachten. Kort geleden met Joyce Rademaker een strategie sessie gehad (aanrader voor elke ondernemer). Hieruit blijkt dat wij nog meer uit online marketing kunnen halen en zal FenJ hierbij weer een grote rol spelen voor de juiste content en know-how!Met vriendelijke groeten, Tino KwakkelKwakkelglas Glaszetbedrijf.Lees meer
Tino Kwakkel
F&J webcreation is sinds enkele jaren de vaste online 'leverancier' voor Space Winner. In deze periode hebben zij laten zien een goed, betrouwbaar, flexibel en betaalbaar product te kunnen leveren door middel van hun eigen CMS. Hoewel er tegenwoordig tal van open source alternatieven zijn, is dat voor ons geen reden geweest over te stappen. Tot op heden kent het CMS voor ons geen of nauwelijks beperkingen. Mark, Kim Fred en Joyce denken met je mee, zitten niet op de klok en zijn bovendien makkelijk in de omgang. De programmeurs (die ik niet ken) weten de werkzaamheden snel en goed uit te voeren. Voor F&J zou ik een vaste samenwerking met een hele goede online marketeer een aanwinst en voor de toekomst eigenlijk ook een must vinden. Ik kan dit bedrijf bij iedereen warm aanbevelen! (Space Winner Self Storage)Lees meer
Joost Kleine Snuverink
Al een paar jaar werken we naar volle tevredenheid samen met F&J Webcreation. De technische realisatie van onze website en sinds kort ook onze mobiele website met CMS is door F&J uitgevoerd en alles functioneert prima naar wens.Lijnen zijn kort, snel schakelen, meedenken; top! Lees meer
Albertine Jongsma
Een geweldig team. Gedreven, professioneel , afspraak is afspraak, stipt, communicatief - ze gaan voor de klant en het eindresultaat. Langdurig zeer prettig samengewerkt met de realisatie van mijn nieuwe website voor PC, tablet en mobiel. F&J Webcreation krijgt 5 sterren van mij; dubbel en dwars verdiend!Lees meer
Marc Vorgers
In een project voor een gemeenschappelijke opdrachtgever heb ik voor het eerst mogen samenwerken met F&J Webcreation en ik kan wel stellen dat die samenwerking uitermate prettig tot stand kwam en al die tijd alleen nog maar beter werd.Het team staat open voor suggesties, afspraken worden nagekomen, planningen gehaald conform aanbieding en er komen nooit spreekwoordelijke konijntjes uit de hoed.Als je op zoek bent naar een webdesign club, dan is F&J een echte aanrader!Lees meer
Eduard de Boer