Kim Daanen

Support / Marketing / SEO

Interactieve toepassingen in de retail

In plaats van online shoppen, ga je weer eens de stad in. Met 4 kledingstukken sta je in de rij voor de paskamer, daar waar het licht ontzettend flatteus is. Eindelijk! Een paskamer vrij! Enthousiast pas je alles en natuurlijk, van 2 is de maat niet goed en eigenlijk zou je ook nog wel een bijpassende broek willen hebben.

De uitkomst is er al: de interactieve paskamer. De labels van de kleding zijn voorzien van RFID* technologie. Wanneer je de paskamer binnenkomt, zie je op de spiegel welke items in welke kleur en maat jij gaat passen.

Aan alles is gedacht, zo kun je zelfs het licht veranderen naar daglicht, avond of de zonsondergang. Past er iets niet of benieuwd of het item ook in een andere kleur te verkrijgen is? Met 1 druk op de spiegel heb je het antwoord.

Cross-selling

Een leuke manier voor cross-selling, want ook de items die jouw look kunnen afmaken, worden getoond. Denk aan schoenen, tassen,riemen en broeken.

Een item in een andere maat of bijpassend item? Druk op de spiegel, geef aan welke maat je wilt en een medewerker krijgt een berichtje en komt de items afgeven aan jou.

Een ontwikkeling die perfect in deze tijd past. Een slimme, interactieve spiegel. Het tonen van bijpassende producten kan de consument sneller verleiden om meer aankopen te doen dan hij/zij van plan was.

Verleiden van buitenaf

Timberland heeft de technologie op een andere manier ingezet, in de vorm van augmented reality. Zij hadden een scherm in een etalage hangen. Als je voor de etalage stond, kon je een foto maken van je gezicht. Jouw gezicht werd geplaatst op een lichaam en vervolgens kon je zelf verschillende looks proberen. Timberland verleidde zijn klanten dus al voordat ze de winkel in kwamen.

Wat vind jij? Een leuke, handige ontwikkeling? Of slaan we door in de slimme technieken?

Selfiemirror M.A.C. Cosmetics Hudson’s Bay Zwolle

Een leuke gadget wat dichter bij huis vind je in de Hudsons bay in Zwolle. Tussen de witte en steriele benedenverdieping springt M.A.C. Cosmetics er tussenuit. En niet alleen qua kleuren, maar ook met de selfiemirror.

Als je opgemaakt bent door een van de make up artists kun je direct jouw look vastleggen. En hoe kan dat in het selfie tijdperk nou beter dan met een selfie!

Je gaat voor de spiegel staan, tikt op de spiegel en de foto wordt gemaakt. Vervolgens geef je jouw handtekening mee door op de spiegel te tekenen met je vinger. Tevreden? Dan kun je de selfie mailen naar jouw e-mailadres.

Ik hoor je denken: ja, leuk hoor. Dan krijg ik zeker allemaal nieuwsbrieven als ik dat heb gedaan. Nee! Dat is het ‘leuke’, dat is in dit geval niet zo! Het resultaat: een e-mail met jouw selfie, voorzien van een polaroid rand en het logo van M.A.C. Cosmetics. Een toffe herinnering aan de mooie make-up.

Het idee van de selfiemirror

De laatste jaren is er ontzettend veel verschoven in make up land. Met alle make up guru’s op YouTube en andere social media is het belangrijker dan ooit om je merk sterk neer te zetten op alle online platformen. Hier voor waren alle make up artists in een winkel heilig voor mensen. Alleen zij konden jou vertellen hoe je goed kon highlighten of je oogschaduw kon blenden. Maar, met de komst van YouTube en Kim Kardashian is dat sterk verschoven. En voor een merk als dit is de selfiemirror een leuke manier om hun merk toch onder de aandacht te brengen!

En jij?

Heb jij al ervaring met een interactieve paskamer? Of misschien wel met de selfiemirror hier in Zwolle! Let me know, ik ben erg benieuwd!

 

*RFID is een technologie die op afstand informatie uit kan lezen d.m.v. RFID chips.

Google Gsuite reseller
Na een prettige samenwerking is de website voor onze Fysiotherapie praktijk opgeleverd en we zijn er meer dan tevreden mee. De creativiteit,... vriendelijkheid, de altijd snelle respons en de duidelijkheid kenmerken F&J voor mij. Een beter resultaat kon ik niet verwachten!Lees meer
Ronald Mekking
Goede functionele website gebouwd! Denken met je mee, ook voor verbetering van de vindbaarheid van de website en verdere marketing.
Arnoud van Guilik
Wij zijn al jaren klant bij F&J naar volle tevredenheid!
Rikels Slaapexperts
Als groeiend glasbedrijf in de particuliere sector bied FenJ een perfect partnerschap voor onze online marketing! Goed meedenken, ideeën,... creativiteit en een luisterend oor werpt zijn vruchten af in onze commercie. Beter vindbaar op het world wide web zorgt voor meer opdrachten. Kort geleden met Joyce Rademaker een strategie sessie gehad (aanrader voor elke ondernemer). Hieruit blijkt dat wij nog meer uit online marketing kunnen halen en zal FenJ hierbij weer een grote rol spelen voor de juiste content en know-how!Met vriendelijke groeten, Tino KwakkelKwakkelglas Glaszetbedrijf.Lees meer
Tino Kwakkel
F&J webcreation is sinds enkele jaren de vaste online 'leverancier' voor Space Winner. In deze periode hebben zij laten zien een goed, betrouwbaar,... flexibel en betaalbaar product te kunnen leveren door middel van hun eigen CMS. Hoewel er tegenwoordig tal van open source alternatieven zijn, is dat voor ons geen reden geweest over te stappen. Tot op heden kent het CMS voor ons geen of nauwelijks beperkingen. Mark, Kim Fred en Joyce denken met je mee, zitten niet op de klok en zijn bovendien makkelijk in de omgang. De programmeurs (die ik niet ken) weten de werkzaamheden snel en goed uit te voeren. Voor F&J zou ik een vaste samenwerking met een hele goede online marketeer een aanwinst en voor de toekomst eigenlijk ook een must vinden. Ik kan dit bedrijf bij iedereen warm aanbevelen! (Space Winner Self Storage)Lees meer
Joost Kleine Snuverink
Al een paar jaar werken we naar volle tevredenheid samen met F&J Webcreation. De technische realisatie van onze website en sinds kort ook onze... mobiele website met CMS is door F&J uitgevoerd en alles functioneert prima naar wens.Lijnen zijn kort, snel schakelen, meedenken; top! Lees meer
Albertine Jongsma
Een geweldig team. Gedreven, professioneel , afspraak is afspraak, stipt, communicatief - ze gaan voor de klant en het eindresultaat. Langdurig... zeer prettig samengewerkt met de realisatie van mijn nieuwe website voor PC, tablet en mobiel. F&J Webcreation krijgt 5 sterren van mij; dubbel en dwars verdiend!Lees meer
Marc Vorgers
In een project voor een gemeenschappelijke opdrachtgever heb ik voor het eerst mogen samenwerken met F&J Webcreation en ik kan wel stellen dat die... samenwerking uitermate prettig tot stand kwam en al die tijd alleen nog maar beter werd.Het team staat open voor suggesties, afspraken worden nagekomen, planningen gehaald conform aanbieding en er komen nooit spreekwoordelijke konijntjes uit de hoed.Als je op zoek bent naar een webdesign club, dan is F&J een echte aanrader!Lees meer
Eduard de Boer