Nou hier zijn al wel wat onderzoekjes naar gedaan, die de voors-en tegens uitleggen. Het is namelijk dé manier om jezelf te onderscheiden ten opzichte van jouw concurrent. Met bloggen kun je namelijk waarde creëren bij jouw eigen doelgroep.
Dit betekent: betere bekendheid, meer bezoekers naar je website en dus ook meer leads. En dat is natuurlijk waar het allemaal om draait!
Websites met blogs scoren structureel beter dan websites zonder blogs.
Want als je blogt, ziet Google je als autoriteit. En niet alleen Google hoor, wij mensen ook. Je deelt namelijk jouw kennis met anderen.
En daardoor ben je dus beter vindbaar en vertrouwd de lezer je! Ook help je met het delen van kennis anderen ook nog eens!
Neem deze blog maar als voorbeeld. Na het lezen ervan weet jij precies hoe je een goede blog schrijft. En tja, wij wisten het al, maar delen onze kennis graag met jou!
Want wees nou eerlijk, niemand weet meer van dat ene onderwerp af dan jijzelf. Jij bent tenslotte expert in jouw vakgebied en adviseert jouw klanten dag in, dag uit. Dus wie kun je het dan beter vragen?
Eigenlijk zijn we allemaal adviesbureaus in ons eigen vakgebied. Maar dan net een beetje anders ;).
Hebben wij je op ideeën gebracht? Wil je zelf wel bloggen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of is het redigeren van content niet echt jouw ding? Is dat ‘echt in de pen kruipen’ zeg maar niet op jouw lijf geschreven?
Wees niet bang. Je moet het gewoon vaker doen. Want al doende leert men. Dat geldt ook voor het schrijven van dé perfecte blog.
Je zult merken dat het steeds beter gaat en je het ook nog onwijs leuk gaat vinden. En dan spreken wij ook zeker uit eigen ervaring ;).
Ga je nu STARTEN met bloggen? Onthoud dit dan: Als je blogt, blog dan goed. Doe het helder en doeltreffend. Laat jouw verhaal aan de wereld horen.
En hoe bereik je die wereld dan? Mail jouw klanten over jouw blog of stuur een nieuwsbrief waarin je er eentje aankondig. Bijvoorbeeld:
Hoi Hoi, er komt weer een leuke blog aan, dus hou je vast.
Want zo kom je ‘on top of mind’ bij je doelgroep.
En via social media kun je die doelgroep nog even teasen met een leuk bericht + link over jouw geschreven blog! Daarbij komt nog dat je vast niemand stoort met interessante informatie.
Zet je blog op LinkedIn of verwijs ernaar vanuit andere voor jou belangrijke social media kanalen. Zo wordt er via meerdere kanalen of websites naar jouw blog verwezen. En dat laatste is weer goed voor je backlinks!