Een WooCommerce webshop voor Wolky

Een klantbeleving WooCommerce Webshop

Even terug in de tijd. Want de eerste Wolky webshop werd al gelanceerd in 1997. En zeker in die tijd was online bestellen nog heel ongebruikelijk. Maar door deze vroege ontwikkeling kon Wolky online uitgroeien tot de succesvolle webshop die het nu is.

Spoelen we door naar 2020/2021, dan ziet de online wereld er totaal anders uit. En ook heeft de Wolky organisatie zelf natuurlijk niet stil gezeten. Tijd voor een vernieuwde webshop met een nieuwe look and feel, helemaal passend bij de tijd van nu. En nog meer inspelend op de klant goed bedienen.

Want Wolky streeft ernaar haar klanten zoveel mogelijk informatie te bieden, zodat zij online nét zo’n ervaring krijgen als wanneer zij één van de Wolkyshops bezoeken.

Eigentijdse WooCommerce retail webshop

Met het nieuwe webdesign in de hand zijn we de technische ontwikkeling van Wolky.nl gestart. Een belangrijk uitgangspunt bij de herontwikkeling is de optimalisatie van de interne processen én gebruik maken van de kracht van de systemen die al gebruikt worden door Wolky.

Automatiseren wat we automatiseren kunnen is het devies. Zodat de klantenservice zich bezig kan houden met de klant, het juiste advies én de klanttevredenheid.

De koppeling tussen het kassasysteem (waarin alle productinformatie, productkenmerken en voorraadposities aanwezig zijn) en onze slimme SaaS oplossing Retail2Market biedt Wolky de mogelijkheid om realtime en geautomatiseerd haar producten online te brengen op de WooCommerce webshop (en marketplaces als Bol.com). Met de juiste ‘commerciële’ teksten, foto’s, kenmerken, prijzen en voorraadposities.

Voor de orderafhandeling wordt het maatwerk intranet gebruikt (een systeem dat in ontwikkeling is bij ons broertje X6.nl). Het intranet verzorgt het hele proces rondom de orderafhandeling. Van picklijsten tot pakbonnen tot de financiën, retouren, noem maar op. Door de WooCommerce omgeving te koppelen aan dit intranet worden bestellingen automatisch in het orderafhandeling proces van Wolky ‘gestopt’.

En ondertussen heeft ons broertje X6.nl de processen nog verder kunnen optimaliseren. Voorraadposities zijn nog accurater en altijd up-to-date, dankzij onze slimme tool Easy4RFID. ‘Even’ scannen en klaar!

De nieuwe klanten login (Wolky&Me) helpt om nóg beter in te spelen op de behoeften van de klant. De klant kan bestellingen en bestelstatussen zien. De NAW gegevens wijzigen, retouren aanmelden en punten sparen. Door te koppelen met het loyalty systeem van Wolky kunnen de  klanten met de nieuwe webshop zowel online als offline punten sparen en inwisselen.

Klik om te vergroten

"Je begrijpt daar zijn we maar wat blij mee!"

“F&J is al jarenlang onze vaste partner voor (bijna) al onze online processen. Met onze groei in de online wereld, is onze samenwerking ook steeds intensiever geworden.

De afgelopen twee jaar hebben we flink geïnvesteerd in een nieuwe WooCommerce shop. We hebben uiteraard ook gekeken naar andere systemen, omdat je wel eens hoort dat WooCommerce niet de beste keuze is voor ‘grote’ shops.

F&J heeft mij verzekerd dat ook voor onze webshop WooCommerce een uitstekende keuze zal zijn. En nu, ruim een jaar later, kan ik dat alleen maar beamen.

Komend van een eigen CMS systeem (toentertijd ook gebouwd door F&J) hebben wij onze processen nu zo ingericht dat we ook gebruik kunnen maken van meer universele oplossingen; iets wat tijd én kosten bespaard. Allemaal advies van F&J.

Je begrijpt; daar zijn we maar wat blij mee. Ook de communicatie is helder – als klant weet je goed waar je aan toe bent. ‘What you see is what you get’. Een hele fijne eigenschap!

Voor de toekomst hebben we nog flink wat logistieke/digitale uitdagingen te overwinnen, en ik vertrouw er op dat we daar met F&J uit gaan komen. Dank en on to the next, team F&J!

Floor Alblas – Marketing & PR – Wolky BV International

Ook toe aan een klantbeleving webshop?