Joyce Rademaker

Joyce Rademaker

Ondernemer / Strateeg / SEO

Krijg meer relevante bezoekers met de PERFECT geoptimaliseerde Google pagina!

Een website zonder bezoekers heeft natuurlijk geen waarde. Maar hoe krijg je meer en vooral relevante bezoekers naar je site? Zorg in elk geval voor de PERFECT geoptimaliseerde Google pagina.

Bekijk wel eerst heel kritisch welke pagina’s belangrijk zijn en optimaliseer die pagina’s als eerste. Zo voorkom je dat je onnodig veel tijd steekt in het optimaliseren van minder belangrijke pagina’s van je website. En tijd is geld ?

Selecteer de pagina’s die je iets zullen gaan opleveren. Pagina’s die al een redelijke conversie maken. Je belangrijkste product (of dienst) pagina’s. De top 5 of top 10 pagina’s van je website. Of pagina’s die je de beste marge zullen opleveren.

Als je die specifieke pagina’s meer aandacht geeft en nog beter vindbaar maakt in Google zul je meer relevante bezoekers krijgen.

En stel je voor wat dat voor je kan betekenen.

Meer relevante bezoekers en een hoger kans op conversie op je beste marge producten of diensten?!

Wij hebben 9 handige en concrete tips voor de PERFECT geoptimaliseerde pagina voor je op een rijtje gezet. Hier kun je vandaag nog ‘hands on’ mee aan de slag.

En let op! Alle tips zijn van belang voor elke pagina die je wilt optimaliseren!

#1 Zorg voor een relevante title tag op elke pagina

De title tag is de blauwe link die je terug ziet in Google. In de title tag gebruik je sowieso altijd het topzoekwoord van de pagina. Het is belangrijk om dat topzoekwoord zo relevant mogelijk te laten zijn. Plaats het topzoekwoord wel zover mogelijk vooraan in de title tag.

Zoek echt naar het sleutelwoord, laat je niet verleiden tot gebruik van meerdere woorden. Focus! Hoe concreter, hoe beter.

#2 Zorg voor Friendly URL’s en goed opgebouwde pagina URL’s

De pagina URL is de groene URL link die je ziet in de Google resultaten. Het is van belang om het juiste zoekwoord terug laten komen in die URL link. Waar gaat de pagina over? Dat woord moet ook terugkomen in de URL.

Gaat de pagina over vindbaarheid? Dan kies je als URL opbouw voor: www.website.nl/vindbaarheid. Ga je op een subpagina nog dieper in op de vindbaarheid, bijvoorbeeld op de meta title, dan maak je de URL nog specifieker: www.website.nl/vindbaarheid/metatitle.

#3 Zorg voor een goede meta description

De meta description is de korte omschrijving van de pagina zelf. Die zie je in de zoekresultaten van Google terug als zwarte tekst, onder de URL link.

In de meta description maak je meteen al een beetje reclame voor jezelf. Natuurlijk zorg je dat je het topzoekwoord verwerkt in deze tekst. Maar let er ook op dat de tekst lekker leest en aantrekkelijk is. Dat verhoogt de kans op een zinvolle klik (conversie naar je website toe).

#4 Gebruik kopteksten (H1) en maak hem makkelijk leesbaar

De koptekst (ook wel H1) bevat natuurlijk sowieso ook weer het topzoekwoord van die pagina. Het is voor de vindbaarheid van groot belang dat iedere pagina een H1 heeft.

Het lijkt misschien een heel voor de hand liggende tip, maar je zult versteld staan hoe vaak een goede H1 domweg ontbreekt.

Zorg dat de H1 makkelijk leesbaar is. Een bezoeker zal dan blijven lezen of verder kijken op jouw website. En Google meet hoe lang bezoekers op een website pagina blijven hangen, om zo ook de ‘waarde’ van die pagina te kunnen beoordelen. En o.a. op basis van die waarde scoor je hoger (of lager) binnen Google.

#5 Schrijf rijke content

Rijke content, klinkt al goed, toch? ? Met rijke content bedoelen we, goeie content, kwalitatieve content. En verschillende soorten content. Door een pagina te voorzien van teksten, afbeeldingen, koppen en subkoppen draag je bij aan de leesbaarheid ervan.

Voeg je ook nog video materiaal toe of tips, reviews of zelfs blogs, vlogs met reacties erop, dan ontstaat ‘rijke’ content. En Google houdt van ‘rijke’ content. En een bezoeker zal langer blijven hangen en hoppa daar stijgt je ‘waarde’.

#6 Optimaliseer afbeeldingen voor Google

Google leest ook afbeeldingen of dat wil zeggen de alt-tags die je op de afbeeldingen kunt zetten. Naast de alt-tag is het slim om, al op je PC, de afbeelding te voorzien van een goede titel. Dus simpelweg goedetitel.jpg.

En om de conversie te verhogen is het slim om oprechte en bevestigende afbeeldingen te gebruiken. De echt Amerikaanse Stockphoto’s pikken we als bezoeker allang niet meer. Blijf bij jezelf, wees jezelf.

#7 Integreer social media

Social media draagt bij aan sociale betrokkenheid en engagement. Het krijgen van kliks vanuit social media platformen draagt bij aan hoger scoren binnen Google.

Google hecht namelijk ook waarde aan interactie, betrokkenheid en hoeveel er over je ‘gepraat’ wordt. Als bezoekers informatie van jouw website delen door middel van social media, dan wordt er dus over je ‘gepraat’.

#8 Zorg voor een optimale mobiele beleving

Sinds de ‘Mobilegeddon’ update van Google in april 2015 scoren websites die niet mobiel vriendelijk zijn minder hoog. En sinds februari 2016 is het al niet meer mobiel friendly, maar mobile first dat telt.

Binnen één jaar dus 2 hele grote en belangrijke updates door Google als het gaat om mobiele websites. Dan is het belang wel duidelijk, toch?

Je kunt trouwens eenvoudig controleren of jouw website mobiel vriendelijk wordt bevonden door Google: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=nl

Een snelle, performante mobiele website is dus tip #8! Oke, toegegeven, dit is geen makkelijke, concreet en snel toepasbare tip. Alleen wel een heel belangrijke!

#9 Don’t underestimate Google

Je kunt nog steeds heel goed scoren in Google op eigen kracht. Alleen het ‘spectrum’ waar Google de websites op laat scoren is breder en dieper.

De kracht van Google is groot, in Nederland is Google by far de meest gebruikte zoekmachine. Geen aandacht besteden aan Google is dan ook geen optie.

Dus als je je afvraagt of het nog wel zinvol is om een pagina te optimaliseren voor Google? Dan is het antwoord: JA!

Maar besef je ook, het draait niet alleen om geoptimaliseerde pagina’s. Wil je hoog blijven scoren in Google, dan zul je moeten inzetten op focus, actualiteit, waarde toevoegen, doordachte marketing, jezelf neerzetten als autoriteit en bijvoorbeeld de snelheid van je website.

Vragen?
Heb je nog vragen? Zet je vraag gerust als reactie op deze blog, misschien hebben wij het gouden antwoord voor je! ?

Vandaag nog concreet met je SEO aan de slag?
Download gratis ons E-book 9 SEO tips voor de PERFECT geoptimaliseerde Google pagina waarin we nog net even diepere uitleg geven over de tips uit deze blog.

Google Gsuite reseller
Na een prettige samenwerking is de website voor onze Fysiotherapie praktijk opgeleverd en we zijn er meer dan tevreden mee. De creativiteit,... vriendelijkheid, de altijd snelle respons en de duidelijkheid kenmerken F&J voor mij. Een beter resultaat kon ik niet verwachten!Lees meer
Ronald Mekking
Goede functionele website gebouwd! Denken met je mee, ook voor verbetering van de vindbaarheid van de website en verdere marketing.
Arnoud van Guilik
Wij zijn al jaren klant bij F&J naar volle tevredenheid!
Rikels Slaapexperts
Als groeiend glasbedrijf in de particuliere sector bied FenJ een perfect partnerschap voor onze online marketing! Goed meedenken, ideeën,... creativiteit en een luisterend oor werpt zijn vruchten af in onze commercie. Beter vindbaar op het world wide web zorgt voor meer opdrachten. Kort geleden met Joyce Rademaker een strategie sessie gehad (aanrader voor elke ondernemer). Hieruit blijkt dat wij nog meer uit online marketing kunnen halen en zal FenJ hierbij weer een grote rol spelen voor de juiste content en know-how!Met vriendelijke groeten, Tino KwakkelKwakkelglas Glaszetbedrijf.Lees meer
Tino Kwakkel
F&J webcreation is sinds enkele jaren de vaste online 'leverancier' voor Space Winner. In deze periode hebben zij laten zien een goed, betrouwbaar,... flexibel en betaalbaar product te kunnen leveren door middel van hun eigen CMS. Hoewel er tegenwoordig tal van open source alternatieven zijn, is dat voor ons geen reden geweest over te stappen. Tot op heden kent het CMS voor ons geen of nauwelijks beperkingen. Mark, Kim Fred en Joyce denken met je mee, zitten niet op de klok en zijn bovendien makkelijk in de omgang. De programmeurs (die ik niet ken) weten de werkzaamheden snel en goed uit te voeren. Voor F&J zou ik een vaste samenwerking met een hele goede online marketeer een aanwinst en voor de toekomst eigenlijk ook een must vinden. Ik kan dit bedrijf bij iedereen warm aanbevelen! (Space Winner Self Storage)Lees meer
Joost Kleine Snuverink
Al een paar jaar werken we naar volle tevredenheid samen met F&J Webcreation. De technische realisatie van onze website en sinds kort ook onze... mobiele website met CMS is door F&J uitgevoerd en alles functioneert prima naar wens.Lijnen zijn kort, snel schakelen, meedenken; top! Lees meer
Albertine Jongsma
Een geweldig team. Gedreven, professioneel , afspraak is afspraak, stipt, communicatief - ze gaan voor de klant en het eindresultaat. Langdurig... zeer prettig samengewerkt met de realisatie van mijn nieuwe website voor PC, tablet en mobiel. F&J Webcreation krijgt 5 sterren van mij; dubbel en dwars verdiend!Lees meer
Marc Vorgers
In een project voor een gemeenschappelijke opdrachtgever heb ik voor het eerst mogen samenwerken met F&J Webcreation en ik kan wel stellen dat die... samenwerking uitermate prettig tot stand kwam en al die tijd alleen nog maar beter werd.Het team staat open voor suggesties, afspraken worden nagekomen, planningen gehaald conform aanbieding en er komen nooit spreekwoordelijke konijntjes uit de hoed.Als je op zoek bent naar een webdesign club, dan is F&J een echte aanrader!Lees meer
Eduard de Boer