Trends op het gebied van contentmarketing

25 augustus 2020
Door Sheila van der Weg
Sheila van der Weg
Content Marketeer

Dé contentmarketing trends die je moet kennen!

Contentmarketing: jarenlang hebben we het er ‘gewoon’ even bij gedaan. En eigenlijk deden we maar wat, zonder echte kennis van het vak. Inmiddels is het fenomeen contentmarketing uitgegroeid tot misschien wel het belangrijkste onderdeel binnen de online marketingmix.

Contentmarketing is niet meer weg te denken in de online wereld! Het is namelijk dé manier om jouw doelgroep in aanraking te laten komen met jouw product of dienst! En dat is wat we allemaal willen toch?

En dat het werkt, hebben steeds meer bedrijven ontdekt. We zijn massaal aan de slag gegaan op het web en als een malle content aan het produceren met elkaar. Van infographics tot aan blogs, vlogs, video’s en noem maar op. We doen alles om gezien te worden.

Echter er is zoveel concurrentie, dus je moet opvallen! Maar, de grote vraag is: Hoe val je echt op? Om te zorgen dat jij online opvalt en jouw content gezien én gelezen wordt, hebben wij vier leuke en zeer handige content trends voor je op een rijtje gezet.

Hiermee moet het ook jou lukken om online aandacht te trekken van jouw doelgroep.

1. Voeg video’s toe aan je content!

Vroeger kwam je nog weg met gave stockfoto’s of zelfgemaakte plaatjes, maar dat moet je nu echt niet meer willen. Video it is! En het is trending 🙂 Met een leuke, persoonlijke video(boodschap) zorg jij ervoor dat jouw berichten meer gedeeld worden of meer interactie krijgen. Wist je dat content met een video ook beter gedeeld wordt dan een bericht met een tekst en een afbeelding?

En bovendien spoor jij jouw doelgroep aan tot ‘iets’. En wat dat iets is, bepaal jij zelf. Ga jij iets uitleggen? Laat je zien hoe iets werkt of hoe iets eruit ziet? Of vertel je een nieuwtje? 

Een goed voorbeeld van een videoboodschap is die van Heineken bier tegoed. Ze leggen hier in een kort filmpje uit hoe het bier tegoed werkt. Check hem hieronder.

We hebben nog wel een paar tips voor je. Komen ze…

2. Kwaliteit boven kwantiteit

Je kunt wel regelmatig iets plaatsen, om het plaatsen. Maar als je bericht geen waarde toevoegt, heeft het alsnog geen zin. Het is belangrijk dat de lezer je bericht vindt. 

En nog belangrijker eigenlijk… interessant vindt. Er wordt dagelijks namelijk zoveel geplaatst. Zorgt dus dat je content iets te bieden heeft 🙂 Maak het origineel, want dat wordt gelezen!

Weer een paar handige tips hier:

En dat laatste doen wij zelf ook —>

kerst bericht fenj

3. TikTok

TikTok is hot onder jongeren! Dagelijks maken miljoenen mensen korte video’s op muziek. En het kan niet gek genoeg. Moet jij dan ook aan de slag met TikTok? Als jij de jongere doelgroep wilt bereiken, zeker!

Neem bijvoorbeeld het merk GUESS. Zij moedigen gebruikers aan filmpjes te maken met hun nieuwste collecties. Of bol.com die met een typisch TikTok filmpje laat zien dat zij je kunnen helpen om heel snel klaar te zijn voor de Kerst, met leuke cadeaus.

3. Personaliseer content = DOEN

Als ik een avondje aan het Netflixen ben, dan word ik altijd heel erg blij van ‘aanbevolen voor jou’. Want, dat scheelt mij uren zoeken en zappen naar een leuke nieuwe serie of film. Ik wil namelijk zo snel mogelijk weer aan iets nieuws beginnen.

Op basis van wat ik eerder heb bekeken krijg ik die ‘aanbevolen voor jou’ tips van Netflix. Netflix weet namelijk (vaak) al precies wat ik leuk vind, doordat ze vergelijkbare programma’s laten zien en er dus vanuit gaan dat ik dat ook wel leuk vind. En dat is handig 😉

Of webwinkels die mij vergelijkbare kledingstukken laten zien. Ik klik dan op een item dat mij leuk lijkt en dan krijg ik onderin meerdere jurkjes of andere items te zien die misschien ook wel wat voor me zijn. Kleding in dezelfde stijl als die ik hem uitgekozen. 

Verschillende onderzoeken tonen aan dat gepersonaliseerde content werkt. Het stimuleert het koopgedrag van je klanten en de conversie en zorgt voor een betere band met die klant. En niet te vergeten

En tot slot ook hier nog een handige tip! 

relevante items wehkamp

Ga jij aan de slag met contentmarketing?

Zorg dan gewoon dat jouw content rijk én aantrekkelijk is. Ben net wat origineler dan de rest. Probeer gewoon eens één van onze tips toe te voegen. Je ziet snel genoeg wat werkt voor jouw doelgroep! Zo is de kans het grootst dat jij gezien wordt in de massa. 

Want je weet het hé, met die standaardteksten kom je er vandaag de dag niet meer 🙂 

 

En kijk natuurlijk ook wat je kunt toevoegen aan je content om de vindbaarheid te vergroten. Denk aan de juiste zoekwoorden, een uitgelichte afbeeldingen en verschillende koppen. 

Wil je nou alles weten over die rijke content? Je mag ons altijd even bellen

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Relevante berichten
Hoe slim is slimme apparatuur?

Een slimme tv, een slimme wasmachine, slimme koelkast, slimme thermostaat, slimme broodrooster; verzin het maar en het is al slim. Nadenken? Dat hoef je steeds minder te doen. De technologie ontwikkelt zich zodanig dat er voor je wordt nagedacht. Een onderdeel van het Internet of Things.

Interactieve toepassingen in de mode en beauty

In plaats van online shoppen, ga je weer eens de stad in. Met 4 kledingstukken sta je in de rij voor de paskamer, daar waar het licht ontzettend flatteus is. Eindelijk! Een paskamer vrij! Enthousiast pas je alles en natuurlijk, van 2 is de maat niet goed en eigenlijk zou je ook nog wel een bijpassende broek willen hebben.

DuckDuckGo; krijgt Google concurrentie?

DuckDuckGo klinkt als een spelletje, maar in werkelijkheid is het de snelst groeiende zoekmachine. Iedereen weet wel dat Google de meest gebruikte zoekmachine is, sterker nog, de meeste bedrijven doen er alles aan om in Google (en uiteraard ook de andere zoekmachines) een goede positie te krijgen met hun website.