Een aantal jaar geleden deed Pinterest zijn intrede in de wereld van Social Media. Waar het eerst exclusief werd gehouden door alleen een inlog aan te kunnen maken wanneer je een uitnodiging had, kun je jezelf nu registreren met je Facebook account of je e-mailadres. Maar wat is dat Pinterest nou eigenlijk?
Pinterest is zwart wit gezien niet meer dan een virtueel prikbord waar je leuke plaatjes op prikt’. Je maakt een bord aan en deelt deze met Pinterest community.
Je maakt een prikbord aan, benoemt deze en het pinnen van de afbeeldingen kan beginnen. Wanneer je het bord liever voor jezelf houdt, kun je deze ook alleen zichtbaar maken voor jezelf.
De afbeeldingen die je op je bord wilt hebben, kun je binnen Pinterest vinden, maar er zijn ook verschillende websites die de ‘Pin it’ button bij afbeeldingen hebben staan. Met één druk op de knop zet je deze afbeelding op jouw bord.
Als je een afbeelding binnen Pinterest vindt en deze wil je op jouw prikbord hebben, ‘repin’ je deze afbeelding. De bron van de afbeelding blijft altijd zichtbaar, als gebruikers een afbeelding ‘pinnen’ van een website, zal de site als bron worden weergegeven.
Het antwoord hierop is geen eenvoudige ja of nee. Voor bedrijven die een visueel, fysiek product aanbieden en een webwinkel hebben, kan Pinterest zeker interessant zijn. Wil je dit als bedrijf goed doen, zorg dan dat er wel de tijd is om hier mee bezig te zijn en dit bij te houden.
Door afbeeldingen te pinnen die gerelateerd zijn aan jouw producten, kun je laten zien waar jouw merk/ product voor staat. Je kunt, door gerelateerde afbeeldingen te pinnen, een visuele sfeer om jouw product of merk opzetten.
Daarnaast kun je als bedrijf ook zien waar mensen mee bezig zijn, wat hen bezig houdt. Dit kunnen dingen zijn waar je op in kunt springen! Omdat hier met afbeeldingen gewerkt wordt, is het relatief snel te zien waar jouw potentiële bezoeker zich mee bezig houdt.
Wanneer een bezoeker een afbeelding van jouw website pint, is dit gunstig voor de zoekresultaten. Zoekmachines geven een websites waar veel naar toe wordt gelinkt een hogere waarde. Hoe meer linkjes er op het internet zijn naar jouw website, hoe bevorderlijker dit is voor de ranking in de zoekmachines.
Kortom; Pinterest kan zeker interessant zijn vanuit zakelijk oogpunt gezien! Maar ook niet zakelijk is Pinterest een leuk medium om nieuwe ideeën op te doen.
Team F&J is het online marketing bureau in Zwolle voor MKB en Retail bedrijven die willen groeien.
Onze missie? Dat is ons motto: “Let’s Get You Growing! Elke dag een beetje meer”. Wij gaan voor online groei van onze klant. Onze visie? Wij geloven dat elke MKB of Retail ondernemer veel meer uit online kan halen.
Onze Perfecte Klant? Bedrijven met groeiambitie. Ondernemers die aan alles voelen dat er meer uit online te halen is. Én, die zin hebben om online te knallen. Ons Team F&J helpt bij het vervullen van die ambities.
Baileystraat 9a
8013RV Zwolle
Ma – Vr 09:00 tot 17:00
Of op afspraak
Team F&J jouw online marketing bureau in Zwolle.