Bereik je klanten overal online met een Google Performance Max campagne

Een allesomvattende campagne die jullie zichtbaarheid enorm vergroot

Benut het volledige online potentieel

Haal meer uit de campagne

Linda met Mark en Chris

Waarom is Google Performance Max essentieel voor online succes?

Performance Max is dé nieuwe advertentievorm binnen Google Ads

Een Google Performance Max campagne is echt wel een game-changer te noemen in de online marketing. Met de Performance Max campagne kun je gebruikers op het juiste moment de juiste advertenties laten zien, zonder dat je vooraf de targeting of biedingen hoeft in te stellen. Maar het is ingewikkelde materie, dus laten we vooral even kijken naar de pluspunten, de aandachtspunten en we geven een aantal adviezen.

De pluspunten van Performance Max

Alles-in-één Reclame

Met Google Performance Max staan al je advertenties op het juiste moment op de juiste plek. Of het nu Google Search, YouTube of Gmail is, Performance Max kiest zelf slim, waar je zichtbaar bent.

Alles handig bij elkaar

Geen tijdrovende verschillende campagnes voor zoek- en shopping advertenties meer. Performance Max brengt alles samen, zodat we snel alle uitingen in één keer kunnen beheren.

Gericht op jouw succes

Vanaf de start richt Performance Max zich op jouw conversiedoelen. Of je nu meer winkelbezoek, meer verkopen of meer aanvragen wilt, deze campagne zet zich in voor jouw resultaat.

Dit klinkt alvast goed, toch? Eens, maar er zijn wel wat haken en ogen.

Oranje pijl naar beneden Team FJ

De aandachtspuntjes van Performance Max

Minder controle

De Performance Max campagne neemt veel uit handen, wat fantastisch is, maar het betekent ook dat je minder zelf kunt sturen op wie je advertenties ziet en hoe deze eruitzien. Google gaat als het ware aan de haal met je campagne. Op basis van machine learning gaat Google ‘aan het werk’ met een volledige focus op jouw campagne doelstellingen.

Invloed op andere campagnes

Want let op, Performance Max kan de spotlight stelen van je andere Google campagnes. Want Google Performance Max kan voorrang krijgen boven je andere campagnetypes. Een slimme balans vinden is dus het advies.

Kosten bij weinig data

Als je net begint en nog niet veel data hebt, zal een Performance Max campagne wat meer van je budget vragen. Het is dan echt een investering in toekomstig succes. Maar je kunt ook eerst starten met goede gerichte Search campagnes, zodat je data verzamelt en dan als stap 2 de Performance Max campagne lanceren. Zo geef je die campagne ‘wind onder de vleugels’ en dat gaat minder ten koste van je beschikbare budget.

Optimalisatie tips en adviezen over Performance Max campagne

Pijltje - Zorg dat je genoeg data hebt om mee te beginnen. Performance Max leert namelijk van jouw succes!

Begin met een duidelijk doel, zoals ‘kosten per actie’ (CPA) of ‘maximaliseer conversies’, om snel van start te kunnen gaan en tegelijkertijd waardevolle inzichten te verzamelen.

Zet alles in! Vooral video's zijn goud waard in Performance Max-campagnes. Geen eigen video? Geen probleem, Performance Max helpt je uit de brand. Maar blij van het resultaat zijn we niet. Dus we helpen je.

Voor webshops geldt: groepeer je producten slim om de impact van je campagne te vergroten. Denk na over hoe je jouw aanbod het beste kunt presenteren.

Wel of niet aan de slag met Google Performance Max?

Of zullen wij je huidige Google Performance Max campagne optimaliseren?

Het antwoord op die vraag hangt dus af van je budget mogelijkheden, hoeveel controle je wilt hebben op je campagnes en of je al data hebt verzameld, via bijvoorbeeld een Google Search campagne.

Maak vooral gebruik van onze kennis. Team F&J staat klaar om jullie te ondersteunen met expertise en inzicht. Al vanaf € 175,- per maand doe je een investering die je heel serieus kunt terugverdienen!

Benut het volledige online potentieel

Haal meer uit de campagne

Dit is wat onze klanten zeggen

9b6a0f3de7e217ffb2c071616b52155b
Steyn Eshuis
Mooi bedrijf en erg tevreden met de samenwerking. Service staat hier hoog in het vaandel.
0ecd35e578325b6b0b0230b127424b32
Tino Kwakkel
Als groeiend glasbedrijf in de particuliere sector bied FenJ een perfect partnerschap voor onze online marketing!

Goed meedenken, ideeën, creativiteit en een luisterend oor werpt zijn vruchten af in onze commercie. Beter vindbaar op het world wide web zorgt voor meer opdrachten.

Kort geleden met Joyce Rademaker een strategie sessie gehad (aanrader voor elke ondernemer). Hieruit blijkt dat wij nog meer uit online marketing kunnen halen en zal FenJ hierbij weer een grote rol spelen voor de juiste content en know-how!

Met vriendelijke groeten,

Tino Kwakkel
Kwakkelglas Glaszetbedrijf.
c64602cd1e400f6230ac27566025215b
Noa Van den akker
Team F&J is een hele prettige partij om mee samen te werken. Tijdens het bouwen van onze webshop www.jeroenvandenakker.nl hebben ze ons meegenomen in het hele proces en zijn ze langsgekomen in de fysieke winkel om de sfeer te kunnen doorvertalen naar de online winkel. Nu we draaien houden ze de site constant in de gaten en krijg ik de adviezen die ik nodig heb de webshop goed te laten presteren. Ook de koppeling via Retail2Market werkt goed en overzichtelijk. Super vriendelijke mensen en heel erg goed te bereiken.
5b326db08f61cf4f7c4295209aa4fd47
Joost Kleine Snuverink
F&J webcreation is sinds enkele jaren de vaste online 'leverancier' voor Space Winner. In deze periode hebben zij laten zien een goed, betrouwbaar, flexibel en betaalbaar product te kunnen leveren door middel van hun eigen CMS. Hoewel er tegenwoordig tal van open source alternatieven zijn, is dat voor ons geen reden geweest over te stappen. Tot op heden kent het CMS voor ons geen of nauwelijks beperkingen. Mark, Kim Fred en Joyce denken met je mee, zitten niet op de klok en zijn bovendien makkelijk in de omgang. De programmeurs (die ik niet ken) weten de werkzaamheden snel en goed uit te voeren. Voor F&J zou ik een vaste samenwerking met een hele goede online marketeer een aanwinst en voor de toekomst eigenlijk ook een must vinden. Ik kan dit bedrijf bij iedereen warm aanbevelen! (Space Winner Self Storage)
3cf577199ae91e3b4b23f50d25ab7387
Jolien van der Zwaag
Ik ben tevreden met het eindresultaat van onze vernieuwde website. Er zijn korte lijntjes in de samenwerking.
22c278a10be03dd772b8d68016ca9a6b
Frank van Kollenburg
Nu inmiddels een jaar werk ik samen met F&J na een overstap van een partij waar ik minder over tevreden was. Enorm goed geholpen door een meedenkend team die in alle geledingen professionaliteit, begrip en meedenken hoog in het vaandel heeft staan. Samen bouwen aan de juiste website en webshop custom made. Na jaren zoeken naar de juiste manier en weg ben ik blij dat ik in contact ben gekomen met Fred en Joyce. Nu zie ik merkbaar verschil. Dus als u een betrouwbare professionele partij zoekt voor de bouw en onderhoud van uw website en of webshop dan kan ik F&J van harte aanbevelen.
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7

Heb je nog vragen over het nut van een Google Performance Max campagne?

Wellicht vind je de antwoorden hier.

Een Google Performance Max campagne onderscheidt zich dus door zijn alles-in-één aanpak. In plaats van aparte campagnes voor zoek-, display- of videoreclame, brengt Performance Max alles onder één dak. Het gebruikt geavanceerde AI om automatisch de beste plekken en momenten voor jouw advertenties te kiezen, over alle Google-platforms heen. Dit betekent dat je minder zelf hoeft te micromanagen en meer kunt vertrouwen op de slimme technologie van Google om jouw advertentie doelen te bereiken.

Een Performance Max campagne biedt meerdere voordelen voor je bedrijf. Het maximaliseert je bereik door op alle Google-kanalen te adverteren, het vereenvoudigt het beheer van je campagnes door alle creatieve materialen samen te brengen en de campagne focust sterk op het behalen van jouw specifieke doelstellingen. Dit alles leidt tot een efficiëntere besteding van je advertentiebudget en potentieel hogere conversies.

Het succes van je Performance Max campagne meet je door te kijken naar de doelen die je aan het begin hebt ingesteld. Dit kunnen doelen zijn zoals return on ad spend (ROAS) of kosten per actie (CPA). Google biedt gedetailleerde rapporten waarin je kunt zien hoe je campagne presteert in termen van conversies, bereik en andere belangrijke metrics. Door deze gegevens te analyseren, krijg je inzicht in hoe goed de campagne bijdraagt aan jouw bedrijfsdoelen en waar er ruimte is voor optimalisatie. Het is en blijft een vak, met kennis monitoren en bijsturen is het uitgangspunt.

Sterke verhalen

024 document

Hoe schrijf je een succesvolle blog? De checklist voor drukke ondernemers!

Een goede blog trekt niet alleen bezoekers, maar zet ze ook in beweging. Met…

Meer lezen

Joyce

Online ondernemen (met Joyce)

Meer lezen

030 stars

Reviews op je webshop plaatsen

Klantreviews geven vertrouwen, verhogen je conversie en versterken je online zichtbaarheid. In deze blog…

Meer lezen