Webshop back-office systeem

Webshop back-office systeem

De ‘kleine’ retailer kan er niet meer omheen en zal het internet moeten integreren om te kunnen overleven. Maar hoe? Als winkel zul je het online niet zomaar redden. De budgetten zijn doorgaans beperkt, evenals het aanbod en de voorraden. Daarnaast heeft een webwinkel net zoveel aandacht nodig als een fysieke winkel om succesvol te kunnen zijn. Het internet moet een ondersteuning zijn van je winkel en vice versa. Kun jij als ‘kleine’ speler in de markt, met één of wellicht een aantal fysieke winkels, wel opboksen tegen de grote online spelers als Bol.com, Zalando en Wehkamp?
Het antwoord hierop is: Ja, dat kan! Hoe? Door de handen in een te slaan met het behoud van gezonde concurrentie. Samenwerking is het sleutelwoord. Dit klinkt als een mooi toekomstbeeld, maar in werkelijkheid bestaat dit al.

Het TopShoe.nl concept
Als voorbeeld het TopShoe.nl concept. TopShoe.nl is tot stand gekomen door een unieke samenwerking van schoenenwinkeliers van topmerken, die aangesloten zijn bij dezelfde inkoopvereniging. Zij hebben hun krachten gebundeld onder het mom: “Waarom allemaal investeren in een eigen webwinkel als je ook samen één grote webshop kunt beginnen?”
En daar ligt de kracht, samenwerken. Één online winkel, één klantenservice afdeling, één marketing strategie en iedereen levert uit zijn eigen voorraad. En daarnaast is iedere aangesloten winkel een fysiek servicepunt en dient als afhaallocatie. Een top voorbeeld van het versterken van de fysieke winkels, door het inzetten van internet en technologie. TopShoe.nl is inmiddels uitgegroeid tot een grote webshop met een breed en diep aanbod binnen meer dan 250 merken!

Google Gsuite reseller