Betalen via WhatsApp met Tikkie

14 augustus 2016
Door Team F&J
Team F&J
Support / Marketing / SEO

Betalen via WhatsApp met Tikkie

Even met een aantal vrienden wat drinken en eten. In plaats van allemaal apart af te rekenen, betaal jij de hele rekening. Dan komt het: Wat is je rekeningnummer? Oh mag ik even een foto maken van je pasje? Dan maak ik het straks over. Ja… en een paar dagen later heb je nog niets binnen.

Maar dat is verleden tijd! Met de app Tikkie kun je eenvoudig betaalverzoekjes doen via WhatsApp. Als je de app op je telefoon hebt geïnstalleerd, kun je eenvoudig een betaalverzoek doen. Je geeft het bedrag in dat je wilt ontvangen, geeft aan naar welke rekening het moet en naar wie je het verzoek wilt versturen.
De ontvanger(s) krijgen een linkje waarmee zij kunnen betalen. Het enige wat de ontvanger hoeft te doen, is op het linkje te klikken. Hij/zij komt dan terecht in een iDeal betaalomgeving, doet de betaling en het geld komt terecht op jouw rekening.

Nou hoor ik je denken: Ja leuk, maar dan moet iedereen zeker die app op zijn/haar telefoon hebben om dat te kunnen doen. Het antwoord daarop is: Nee. Als ontvanger hoef jij de app niet op je telefoon te hebben. Als je de betaalverzoekjes wilt doen, dan heb je de app pas nodig.

De betaalverzoeken werken zoals eerder al vernoemd via het platform iDeal. De app is een initiatief van ABN Amro, maar is voor iedereen te gebruiken. Je hoeft dus niet per se een rekening bij de ABN Amro te hebben.

Even benieuwd: Zou jij de app gaan gebruiken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Oh, en wat je zeker niet mag missen?
Deze relevante blogs
Content Marketing
Trends op het gebied van contentmarketing

Content Specialist Dé contentmarketing trends die je moet kennen! Contentmarketing: jarenlang hebben we het er ‘gewoon’ even bij

Social Media
Hoe kan ik WhatsApp zakelijk gebruiken?

Waar je eerder alleen maar telefonisch en per e-mail in contact kon komen met de klant, zijn er nu veel meer mogelijkheden.
Wat denk je van Facebook, Twitter of een live chat? Maar, ook WhatsApp begint een plek te veroveren in de wereld van de klantenservice met WhatsApp Business.