Kim Daanen

Support / Marketing / SEO

Alles verandert, maar niets verandert

Wat een rare/vage uitspraak hè? Ja. Dat vond ik ook. Na een intensieve werkdag zat ik in de auto opweg naar huis,stilstaand voor het zoveelste verkeerslicht. De radio stond aan, maar ik was niet heel bewust aan het luisteren. Toch trok een commercial mijn aandacht,een waar het ging over videobanden, hoe je die huurde en baalde als ze terug moesten.

De commercial eindigde met de zin: alles verandert, maar niks verandert. Hardop zei ik: ‘ huh,wat is dat nou weer voor een vage uitspraak’ . Toch bleef het mij bezig houden en gaandeweg begon ik er de ‘logica’ van in te zien. En ik kan je vertellen: het klopt.

Waarom?

We pakken even jouw organisatie en de omgeving waarin deze zich bevindt. Jouw organisatie is onderhevig aan veranderingen. Veranderingen op het gebied van personeel, groei of inkrimping van jouw organisatie, maar misschien ook wel de locatie!

Maar wat denk je van alle veranderingen op het gebied van marketing? Waar je vroeger succes had met een eenvoudige advertentie in de krant, zijn er nu tig kanalen die je kunt en moet inzetten wil je dat er nieuwe klanten komen.

Dan zoomen we nog iets verder in: een website/online is een van die middelen die je moet zetten. Maar ook ieder middel/kanaal op zich is onderhevig aan veranderingen. Want…de website. Eerst waren hippe gifjes het einde, waar dit nu not done is.

En met de komst van tablets en smartphones kwam er weer een verandering op website gebied. Want hej, de website van jouw organisatie moet wel goed te bekijken zijn op alle mogelijke devices.

Maar dan. Google. Vroeger een van de zoekmachines, binnen een paar jaar werd dit DE zoekmachine. Wil je gevonden worden? Prima, maar dan moet je wel alle SEO tips opvolgen om opgepikt te worden door Google en een aangename positie in Google te krijgen.

Waar haal je de tijd vandaan?! Je organisatie draaiende houden, maar ook nog actief bezig moeten zijn met de website en de vindbaarheid daarvan….pfff… En daar boven op nog alle veranderingen die op alle fronten gewoon doorgaan.

Maar wat niet verandert dat is jouw kracht, jouw wens om op te vallen tussen alle anderen, het recht op het bestaan van jouw organisatie. Jouw drijfveer en passie.

Tips van Flip

  • Plan regelmatig een afspraak met jouw webbouwer om te zorgen dat jouw website technisch gezien up-to-date blijft
  • Plaats regelmatig nieuwe content op jouw website, zo zien bezoekers dat de website actueel is. Ook weet Google dan dat de website nog actief is.
  • Kijk wat jouw top 5 is van de meest bezochte pagina’s op jouw website en optimaliseer hier de SEO van

Ik ben erg benieuwd hoe jij dit ziet, loop jij hier ook tegenaan? Doe je dit zelf of heb je iemand in dienst die dit voor je regelt?
Zie je de bomen door het bos niet meer? Of wil je meer rust in je hoofd als het gaat om marketing en jouw website? Neem dan gerust contact met ons op om een strategische sessie te plannen.